Ett måste..



En bok värd att läsa.
Tårarna föll för varje sida, kändes som att man får en kniv rakt in i hjärtat.
Hur kan man vara så brutal och känslokall.


Min pappa bara högg och högg… Hasan såg på mig med ögon som var fyllda av rädsla och rop på hjälp och så plötsligt dök min mamma upp som ett vilddjur med en yxa i handen och drämde den rakt i nacken på Hasan. Jag sprang ut i köket, ville inte se min älskade bli slaktad som ett djur.

Hur kan man mörda sina egna barn för att deras uppförande kränker familjens heder?
I både Danmark och Sverige har det skett flera hedersmord de senaste åren. Mest känt är kanske mordet på Fadime, som mördades i Sverige av sin far i januari 2002.

I Offrad för hederns skull är perspektivet lite annorlunda. Här är det inte dottern i familjen som mördas utan hennes älskade. Men gärningen är lika grym och obegriplig. Sengül Güvercile är i lika hög grad ett offer som den mördade Hasan.
Läs hennes skakande berättelse om vad som hände.

Fashionize.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-postadress: (Visas enbart för Shabnam)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0